Leergang Certified HelpDesk Professional

[fusion_builder_row][fusion_builder_column type="1_2" layout="1_2" last="no" spacing="yes" center_content="no" hide_on_mobile="no" background_color="" background_image="" background_repeat="no-repeat" background_position="left top" border_position="all" border_size="0px" border_color="" border_style="" padding="" margin_top="" margin_bottom="" animation_type="" animation_direction="" animation_speed="0.1" class="" id="" min_height="" hover_type="none" link=""]De helpdesk professional levert 1e lijnsondersteuning op ICT beheer gebied. Dit betreft vragen over technische zaken (technisch beheer), over applicaties en informatiesystemen (applicatiebeheer) en over gebruik van functionaliteit en toegang daartoe (functioneel beheer).
Het is van belang dat de 1e lijns helpdesk medewerker begrijpt hoe deze IT beheervormen samenhangen en dat hij/zij inzicht heeft in onderliggende architecturen en infrastructuren zodat problemen kunnen worden opgelost en vragen van gebruikers kunnen worden beantwoord.

Deze leergang gaat in op deze aspecten en op compenties die helpdesk medewerkers geacht worden te hebben. De leergang heeft 6 modulen:

(Click Hier om je ervaring op te geven.)


[fusion_builder_column type="1_2" layout="1_2" last="yes" spacing="yes" center_content="no" hide_on_mobile="no" background_color="" background_image="" background_repeat="no-repeat" background_position="left top" border_position="all" border_size="0px" border_color="" border_style="" padding="" margin_top="" margin_bottom="" animation_type="" animation_direction="" animation_speed="0.1" class="" id="" min_height="" hover_type="none" link=""][fusion_imageframe lightbox=”no” lightbox_image=”” style_type=”glow” hover_type=”none” bordercolor=”” bordersize=”0px” borderradius=”0″ stylecolor=”” align=”none” link=”” linktarget=”_self” animation_type=”0″ animation_direction=”down” animation_speed=”0.1″ hide_on_mobile=”no” class=”” id=””] [/fusion_imageframe][fusion_builder_column type="1_2" layout="1_2" last="no" spacing="yes" center_content="no" hide_on_mobile="no" background_color="" background_image="" background_repeat="no-repeat" background_position="left top" border_position="all" border_size="0px" border_color="" border_style="solid" padding="" margin_top="" margin_bottom="" animation_type="0" animation_direction="down" animation_speed="0.1" class="" id="" min_height="" hover_type="none" link=""][fusion_accordion type=”” boxed_mode=”” border_size=”” border_color=”” background_color=”” hover_color=”” divider_line=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=””][fusion_toggle title=”Inhoud” open=”no”]

Deze leergang bestaat uit een zestal onderwerpen:
• Organisatie van informatiesystemen, typen van informatiesystemen, gebruikers, vormen van informatievoorziening, informatiebehoeften van gebruikersgroepen, etc.
• Communicatieve vaardigheden met name interessant voor gebruiksbeheer welke eisen en wens van gebruikers behartigt en communiceert met de operationele ICT leveranciers. Maar ook voor degene die binnen functionaliteitenbeheer werkzaam is, omdat deze via wijzigingenbeheer en transitie te maken heeft met eindgebruikers, automatiseerders en opdrachtgevers van wijzigingen en dergelijke. Zo ook bij transitie zullen er voldoende gesprekken en vergaderingen zijn.
• Functioneel beheer volgens BISL foundation omdat je kennis moet hebben van het BISL framework en de richtinggevende processen, sturende processen en de uitvoerende en activiteiten en relaties tussen de processen.
• Technisch beheer volgens ITIL omdat je kennis moet hebben van het ITIL framework en de processen zoals change en incident management et cetera en de uitvoerende activiteiten en relaties tussen de ITIL processen.
• Applicatiebeheer volgens ASL omdat je kennis moet hebben van het ASL framework en de processen die daarbij van belang zijn zoals de uitvoerende activiteiten en relaties tussen de ASL processen.
• Informatietechnologie waarmee je inzicht krijgt in onderwerpen als Cloud, Hardware, Social Media, Software, netwerken, kortom assets die van belang zijn bij ICT beheer.

[fusion_toggle title=”Kosten” open=”no”]

Globaal: € 375,- euro per lesdag.
Literatuur voor de track € 350,-
Alle examens  € 1200,-
Prijzen excl. 21% BTW.
Vraag informatie aan voor gedetailleerd kostenoverzicht en kortingsmogelijkheden.

[fusion_toggle title=”Niveau, voorkennis en studiebelasting” open=”no”]

Studiebelasting: totaal, inclusief lessen
– foundation module ; 16-24 uur.
Voorkennis: MBO-denkniveau
Niveau: het is een HBO niveau training.

[fusion_toggle title=”Doelgroep & doelstelling” open=”no”]

Voor degene die die kennis wil opdoen over werken op de helpdesk en richt zich op diegene die een rol spelen bij ondersteunen van de operationele omgeving.
Zoals;
– Technisch-, applicatie-, functioneel beheerders,
– proceseigenaren,
– helpdesk medewerkers,
– scrum leden die ook maintenance regelen,
– et cetera.

Doelstelling: kennis, inzicht en vaardigheid verkrijgen, en
voorbereiding op een toetsing indien gewenst.

[fusion_toggle title=”Docenten” open=”no”]Als opleidingen- & adviesaanbieder voor organisaties met IT problematiek kan CAI bogen op een aantal docenten met jarenlange ervaring op diverse aspectgebieden. Zo ook voor ICT beheer. Wij combineren theorie en praktijk. Docenten zijn vaak werkzaam als ICT beheerder of beheeromgevingen. Docenten zijn geaccrediteerd als trainer voor de betreffende standaarden ASL, ITIL en BISL. [fusion_toggle title=”Uitvoering en Certificering” open=”no”]

training 12 lesdagen, doorloop 15 tot 20 weken.

bereidt voor op examens:
– Information Systems;
– Professional Communication;
– ITIL foundation;
– ASL foundation;
– BISL Foundation;
– Informatietechnologie foundation .

leslocaties: door heel Nederland.

[/fusion_accordion][fusion_builder_column type="1_2" layout="1_2" last="yes" spacing="yes" center_content="no" hide_on_mobile="no" background_color="" background_image="" background_repeat="no-repeat" background_position="left top" border_position="all" border_size="0px" border_color="" border_style="" padding="" margin_top="" margin_bottom="" animation_type="" animation_direction="" animation_speed="0.1" class="" id="" min_height="" hover_type="none" link=""][fusion_button link=”https://www.cai-advies.nl/?page_id=705&preview=true&form_id=5″ color=”default” size=”” stretch=”” type=”” shape=”” target=”_self” title=”” button_gradient_top_color=”#1e73be” button_gradient_bottom_color=”#1e73be” button_gradient_top_color_hover=”” button_gradient_bottom_color_hover=”” accent_color=”” accent_hover_color=”#3f83bf” bevel_color=”” border_width=”” icon=”” icon_position=”left” icon_divider=”no” modal=”” animation_type=”0″ animation_direction=”left” animation_speed=”1″ alignment=”” class=”” id=””]Schrijf je nu in! [/fusion_button][fusion_code]PGJyPg0KPGJyPg0K[/fusion_code][fusion_button link=”www.cai-advies.nl/contact” color=”default” size=”” stretch=”” type=”” shape=”” target=”_self” title=”” button_gradient_top_color=”” button_gradient_bottom_color=”” button_gradient_top_color_hover=”” button_gradient_bottom_color_hover=”” accent_color=”” accent_hover_color=”” bevel_color=”” border_width=”” icon=”” icon_position=”left” icon_divider=”no” modal=”” animation_type=”0″ animation_direction=”left” animation_speed=”1″ alignment=”” class=”” id=””]Informatie aanvraag[/fusion_button][/fusion_builder_row]